Η έναρξη μιας επιχείρησης με επιχορήγηση από τη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για νέους και άνεργους επαγγελματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους δραστηριότητα. Ωστόσο, για να επωφεληθείτε σωστά από τη χρηματοδότηση και να αποφύγετε τυχόν υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ορισμένα βασικά σημεία.
Στο λογιστικό γραφείο Ταγαρούλιας, με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στην ίδρυση επιχειρήσεων και τη διαχείριση προγραμμάτων ΔΥΠΑ, σας καθοδηγούμε με σιγουριά σε κάθε βήμα.
1. Επιλέξτε τη σωστή νομική μορφή
Οι περισσότερες επιδοτήσεις ΔΥΠΑ αφορούν:
- Ατομικές επιχειρήσεις
- Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες (Ι.Κ.Ε.) με μοναδικό εταίρο
- Σε κάποιες περιπτώσεις: Ο.Ε. / Ε.Ε. ή και συνεταιρισμούς
Η Ι.Κ.Ε. προσφέρει επαγγελματική εικόνα και περιορισμένη ευθύνη, αλλά έχει πιο αυξημένες υποχρεώσεις (λογιστικά – ασφαλιστικά). Η Ατομική Επιχείρηση είναι πιο απλή, αλλά φέρει προσωπική ευθύνη.
Συμβουλή: Πριν αποφασίσετε, ζητήστε ανάλυση κόστους και υποχρεώσεων.
2. Τηρείστε αυστηρά τις προϋποθέσεις του προγράμματος
Για να μη ζητηθεί επιστροφή επιδότησης, είναι απαραίτητο:
- Να λειτουργείτε συνεχώς για το χρονικό διάστημα που απαιτεί το πρόγραμμα (π.χ. 12 ή 18 μήνες)
- Να μην παραβιάσετε τους όρους, όπως π.χ. διακοπή δραστηριότητας, αλλαγή έδρας χωρίς ενημέρωση, αλλαγή ΚΑΔ χωρίς έγκριση
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η οποιαδήποτε αλλαγή πρέπει να δηλώνεται έγκαιρα στη ΔΥΠΑ και να εγκρίνεται εγγράφως.
3. Σωστή τήρηση βιβλίων και υποχρεώσεων
Η επιχείρηση που λαμβάνει επιδότηση υποχρεούται:
- Να τηρεί φορολογικά βιβλία (Β’ ή Γ’ κατηγορίας) ανάλογα με τη νομική μορφή
- Να υποβάλλει δηλώσεις ΦΠΑ, Ε3, Ε1, ΕΝΦΙΑ, Ε9 κ.ά.
- Να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος
Στο γραφείο μας αναλαμβάνουμε πλήρως τη μηχανογράφηση, καταχώριση παραστατικών και υποβολές, ώστε να μην κινδυνεύετε με απώλεια επιδότησης.
4. Επικαιροποιημένο Business Plan & παρακολούθηση
Αν το πρόγραμμα απαιτεί παρακολούθηση επιχειρηματικού πλάνου, φροντίστε:
- Να συγκεντρώνετε αποδεικτικά δαπανών (τιμολόγια, αποδείξεις, εξοφλήσεις)
- Να αποδεικνύετε επαγγελματική δραστηριότητα (συναλλαγές, site, social media, πελατολόγιο)
Μηδενικός κύκλος εργασιών ή αδράνεια μπορεί να θεωρηθεί παρατυπία. Σας παρέχουμε εργαλεία και οδηγίες για σωστή τεκμηρίωση.
5. Προσοχή στους ασφαλιστικούς κινδύνους
Ανάλογα με τη νομική μορφή:
- Ως ατομικός επιχειρηματίας, είστε υποχρεωτικά ασφαλισμένος στον ΕΦΚΑ
- Ως εταίρος Ι.Κ.Ε. (μόνος διαχειριστής), ισχύει το ίδιο
- Σε Ο.Ε. με συμμετοχή άνω του 3%, ισχύει ΕΦΚΑ εισφορές και για εταίρους
Ανεξαρτήτως εσόδων, οι ασφαλιστικές εισφορές είναι υποχρεωτικές από τον 1ο μήνα. Προτείνουμε τον σωστό υπολογισμό και την έγκαιρη πληρωμή.
6. Πότε ελέγχεται η επιχείρηση;
Συνήθως η ΔΥΠΑ πραγματοποιεί:
- Διοικητικό έλεγχο εντός 6 μηνών – απαιτούνται τιμολόγια, αποδείξεις, συμβάσεις
- Τελικό έλεγχο μετά το πέρας του προγράμματος για την οριστική έγκριση
Οποιαδήποτε παρατυπία οδηγεί σε ανάκληση της επιχορήγησης.
7. Τι γίνεται αν η επιχείρηση δεν προχωρήσει;
Σε περίπτωση που για σοβαρό λόγο αναγκαστείτε να διακόψετε (π.χ. υγεία, μετακόμιση εξωτερικού κ.λπ.), μπορείτε να αιτηθείτε εξαίρεσης ή μερικής επιστροφής. Χρειάζεται τεκμηρίωση, αίτηση, και ενδεχομένως νομική καθοδήγηση.
Πώς σας βοηθά το Λογιστικό Γραφείο Ταγαρούλιας
Με έδρα την Πλατεία Αμερικής και υποκατάστημα στα Άνω Πατήσια, το γραφείο μας:
- Αναλαμβάνει τη σύνταξη φακέλου για τη ΔΥΠΑ
- Προετοιμάζει το Business Plan και το πλάνο ίδρυσης
- Σας καθοδηγεί σε κάθε βήμα: ίδρυση, βιβλία, δηλώσεις, πληρωμές, έλεγχοι
- Αναλαμβάνει την πλήρη λογιστική και φοροτεχνική υποστήριξη
- Εξασφαλίζει συμμόρφωση για να μη χαθεί η επιδότηση
Ξεκινήστε σωστά – Επικοινωνήστε μαζί μας
Αν σκοπεύετε να ξεκινήσετε επιχείρηση με επιδότηση από τη ΔΥΠΑ, καλέστε μας ή συμπληρώστε την ακόλουθη φόρμα ενδιαφέροντος.
